Pretraga

Tekst
A A A
Prikaz
.st0{fill-rule:evenodd;clip-rule:evenodd;}
accessibility
Email
Veličina teksta
A A A
Tema
accessibility
TEČAJ ZA TRUDNICE + -
Tečaj se održava u Plavoj sali Opće bolnice Dubrovnik, svake prve radne srijede u mjesecu u 10:00 sati

Informacije:
Ponedjeljak - Petak
08:00 do 14:00
Kontakt: +385 (020) 431-834


ODJEL ZA GINEKOLOGIJU I OPSTETRICIJU
POSJETE BOLESNICIMA + -

OD 1.3. 2024. OPĆA BOLNICA DUBROVNIK DOPUŠTA POSJETE BOLESNICIMA U OGRANIČENOM OPSEGU: JEDAN POSJETITELJ U BOLESNIČKOJ SOBI U VREMENSKOM TRAJANJU OD 15 MINUTA, UZ PRIDRŽAVANJE EPIDEMIOLOŠKIH MJERA, SA ZAŠTITNOM MASKOM KOJA PREKRIVA NOS I USTA.


SVI POSJETITELJI TREBAJU PROVESTI HIGIJENU RUKU NEPOSREDNO PRIJE ULASKA U BOLESNIČKU SOBU I NEPOSREDNO NAKON IZLASKA IZ BOLESNIČKE SOBE. TIJEKOM POSJETE BOLESNICIMA POSJETITELJIMA SE PREPORUČUJE PRAVILNO KORIŠTENJE KIRURŠKE MASKE, A OSOBE S KLINIČKI IZRAŽENOM INFEKCIJOM NE BI TREBALE POSJEĆIVATI BOLESNIKE. SVE MJERE SE PREPORUČUJU U CILJU SPRJEČAVANJA I SUZBIJANJA INFEKCIJA, PA TAKO I COVID-19 BOLESTI S POSJETITELJA NA BOLESNIKE OPĆE BOLNICE DUBROVNIK.

POSJETE PACIJENTIMA U BOLNICI DOZVOLJENE SU U VREMENU:

Od 15:00 do 16:00 sati (nedjeljom i blagdanom do 13:00 do 15:00 sati).

POSJETITELJIMA NISU DOZVOLJENE POSJETE BEZ PRETHODNE DOZVOLE ŠEFA SLUŽBE ILI DEŽURNOG LIJEČNIKA:

  • porođajnom odjelu

  • neonatologiji

  • jedinici intezivnog liječenja


Sve obavijesti o zdravstvenom stanju pacijenata koji se nalaze na odjelima, članovi obitelji pacijenta mogu tražiti samo od odjelnog liječnika.

POSJETITELJIMA JE ZABRANJENO:

  • pušiti

  • donositi hranu koju pacijent ne smije konzumirati

  • remetiti red i mir

  • donositi i nuditi pacijentu alkoholno piće

  • unositi u bolesničku sobu stvari koje pacijent ne smije držati kod sebe

  • sjediti ili ležati u krevetu pacijenta

  • ulaziti i zadržavati se u prostorijama u koje je zabranjen pristup pacijentima

  • unositi i vršiti prodaju stvari

  • bilo kojim djelima uznemiravati i smetati ostale pacijente

PRIJAVA NOVOROĐENČETA PUTEM INTERNETA + -
OTPUST PACIJENATA + -
O otpuštanju iz ustanove odlučuje voditelj službe, odnosno dežurni liječnik. Otpuštanje pacijenata iz bolnice u pravilu se obavlja od 8 do 13 sati svakog radnog dana, a u pravilu se odluka o otpuštanju mora priopćiti pacijentu najmanje 24 sata prije nego što napusti bolnicu. U trenutku odlaska iz bolnice pacijentu se mora uručiti otpusno pismo koje treba sadržavati sve važnije podatke o povijesti bolesti. Ako se pacijent upućuje na daljnje liječenje, voditelj službe/odjela u kojoj je pacijent dotad bio liječen, osigurat će po potrebi prijevoz i eventualnu pratnju.
PRIGOVORI I PRITUŽBE + -
KONTAKT

Tel: +385 (020) 431-513
Mob: +385 91 431 7213
E-mail: kvaliteta@bolnica-du.hr


  • Sustav osiguranja i poboljšanja kvalitete

  • SOPK -18 - pritužbe i prigovori

  • SOPK -18 - Obrazac za pritužbe i prigovori (verzija za ispis)

  • Grafički prikaz protokola

  • PK-SOPK-5 Obavješćivanje pacijenata o neželjnim događajima


Otvorite obrazac :

- OBRAZAC -
SUSTAV OSIGURANJA I POBOLJŠANJA KVALITETE
PRIGOVORI / PRITUŽBE / POHVALE PACIJENTA

PODRŠKA ZA PACIJENTE + -
Poštovani pacijenti, ovdje smo  naveli neke od  smjernica kako bi vam olakšali pripremu za dolazak na bolničko liječenje kao i sam boravak u našoj bolnici.

Preporuka - što bi bilo dobro ponijeti sa sobom

1. Pribor za osobnu  higijenu uključujući :

  • četkicu i pastu za zube

  • sapun, šampon

  • ručnik, vlažne maramice, papirnate ubruse za ruke


2. Donje rublje, pidžamu / spavaćicu , kućni ogrtač, papuče

3. Knjigu, časopis ( za ugodniji boravak u bolnici )

4. Pomagala za vid i sluh ili ortopedska pomagala ukoliko ih koristite
______________________________________________________________________________________________

Što se ne preporučuje ponijeti


Veći iznos novca i vrijedni nakit. Ukoliko ste ipak iz određenih razloga sa sobom donijeli prije navedene vrijednosti, molimo vas da iste prilikom dolaska predate osoblju na odjelu, koji će sa vašim imenom i prezimenom spremiti ih na sigurno mjesto (odjelni sef), u protivnom ne možemo snositi odgovornost u slučaju nestanka ili gubitka vrijednosti.
_______________________________________________________________________________________________

Zdravstveno osoblje


Prilikom boravka u našoj ustanovi susrest će te osoblje različitih zanimanja, međutim svi djelatnici dužni su na vidnom mjestu imati identifikacijsku iskaznicu koja sadrži osnovne podatke -  ime, prezime i zvanje. U slučaju da ne možete vidjeti iskaznicu djelatnika koji se brine za vaše zdravlje, vaše je pravo zamoliti da vam je pokaže.
________________________________________________________________________________________________

Osobni podatci


U slučaju da ste mijenjali vaše osobne podatke ili ako primijetite neke nepravilnosti koje se odnose na vašu identifikaciju, molimo
vas da obavijestite djelatnike koji se brinu o vašem zdravstvenom stanju. Točnost podataka utječe na sigurnost i kvalitetu u pružanju usluga.
_________________________________________________________________________________________________

Imate pitanja ?


Ako imate nedoumice i brigu oko vašeg zdravstvenog stanja ili niste razumjeli date upute,  zatražite dodatna objašnjenja, kako bi bili sigurni da se ispravno brinete za svoje zdravlje.
__________________________________________________________________________________________________

Provjerite prije napuštanja bolnice



  • Da li imate otpusno pismo

  • Da li znate sve o svojoj terapiji

  • Da li znate kome se obratiti ako imate pitanja o svom zdravstvenom stanju

  • Da li ste dobili termin za kontrolni pregled

ZAHTJEV ZA PRESLIKE MEDICINSKE DOKUMENTACIJE + -
REQUEST FOR ISSUING A COPY OF MEDICAL RECORDS + -
PREHRAMBENE SMJERNICE + -
POTREBNI DOKUMENTI + -
Prilikom dolaska u bolnicu radi pregleda u specijalističkim ambulantama ili radi prijema na bolničko liječenje, pacijent sa sobom mora donijeti ispravno popunjenu uputnicu, zdravstvenu iskaznicu, potvrdu o oslobađanju od participacije, te iskaznicu dopunskog osiguranja (ako ste ga ugovorili). Također je preporučljivo sa sobom donijeti prethodnu medicinsku dokumentaciju koja uključuje laboratorijske nalaze, RTG snimke i sl., kao i otpusna pisma ranijih boravaka u bolnici (naravno, ako postoje). Pacijent koji nema potvrdu o oslobađanju od participacije ili nema iskaznicu dopunskog osiguranja dužan je platiti iznos participacije za svaku uslugu koja mu je pružena u specijalističkim ambulantama.
PRAKTIČNA UPUTSTVA U LIJEČENJU S ANTIKOAGULANSIMA + -

PRAKTIČNA UPUTSTVA U LIJEČENJU S ANTIKOAGULANSIMA


Pripremila: Prim. Vesna Polanda Lasica, dr. med., specijalist transfuziolog

Ovo su praktična i jednostavna upustva koja trebaju biti pomoć u razumjevanju liječenja s antikoagulansima. (tvornički naziv: Pelentan, Sintrom ,Marivarin Marcumar)

Što je antikoagulans?


Antikoagulansi su snažni lijekovi po djelovanju ali pažljivim propisivanjem i kontroliranjem njihova upotreba je uspješna i sigurna.
Koagulacijski sustav održava krv unutar krvnih žila tekućom s jedne strane,a s druge osigurava nastanak čvrstog bloka u slučaju oštečenja stijenke krvne žile.
Normalno krv se neće zgrušavati unutar krvnih žila.
Tromboza je pojava ugruška u arterijama ili venama i predstavlja patološko-bolesno stanje. Nastajanje ugruška treba spriječiti a ukoliko postoji liječiti.

Antikoagulansi su lijekovi koji pomažu u spriječavanju ili liječenju tromboze na način da smanjuju moć zgrušavanja krvi.Koće sintezu protrombina i faktora koagulacije VII, IX i X u jetri blokiranjem vitamina K koji je neophodan za njihovu tvorbu.
Dobro se resorbiraju iz probavnog trakta i postiže maksimalne koncentracije u plazmi nakon 2 –6 sati,a maksimalni učinak u toku 36-72 sata.
Učinak na protrombinsko vrijeme traje još 4 –5 dana nakon prekida terapije.
Cilj liječenja je smanjiti proces zgrušavanja ali ne spriječiti ga u potpunosti jer bi to dovelo do krvarenja.
Da bi to ostvarili sigurno i efikasno potrebno je provjeravati djelovanje lijeka laboratorijskim analizama i postići dozu antikoagulansa koja će držati proces zgrušavanja na ispravnoj razini.Doza se prilagođava individualno.

Upotreba antikoagulansa


Doziranje
Morate uzimati tablete svaki dan u toćno određeno vrijeme. Ukoliko propustite uzeti dozu i sjetite se unutar dva ili tri sata još uvijek je na vrijeme da je uzmete.Ako ste ih zaboravili duže vremena,nemojte uzimati tablete kako bi “sustigli”vrijeme već uzmite vašu slijedeću dozu kad joj je vrijeme i o tome izvijestite liječnika prilikom slijedeće konzultacije. NIKAD NE UZIMAJTE DUPLU DOZU!

Laboratorijski testovi
Dok koristite antikoagulanse trebat ćete kontrolirati protrombinsko vrijeme ( INR ).
Rezultat analize protrombinskog vremena ( INR ) važan je jer pomaže liječniku održati dozu antikoagulansa koja vama odgovara.
Postoje stvari koje treba zapamtiti u vezi PV (INR ) testiranja:
- Napravite PV ( INR ) test svaki put kad vam odredi liječnik
- Dozu antikoagulansa ne uzimajte neposredno prije vađenja uzorka krvi za analizu.
- Preuzmite rezultat analize isti dan kad je napravljena i konzultirajte se sa liječnikom ukoliko je potrebno korigirati ( prilagoditi ) dozu.

Ostali lijekovi
Upotreba ostalih lijekova može se kositi sa načinom na koji antikoagulans djeluje, stoga:
provjerite sa liječnikom praćenje doziranja upotrebe antikoagulansa.
Pod pojmom lijekovi ne misli se samo na lijekove koje propisuje liječnik, već sve što bi mogli kupiti (u drogeriji ili trgovini) za prehlade, bolove.Posebno se to odnosi na upotrebu aspirina ili paracetamola,pripravaka za kašalj,određenih stomačnih lijekova, laksativa ili multivitamina koji sadrže vitamin K, ili biljnih pripravaka. PROVJERITE PRIJE KUPOVINE JER BI MOGLI UTJECATI NA VAŠE LIJEČENJE SA ANTIKOAGULANSIMA.

Ako ste prethodno koristili bilo kakve lijekove,čak i lijekove na recept, (kontracepcijske tablete) konzultirajte se s liječnikom prije ponovnog uzimanja kako ne bi došlo do utjecaja na uzimanje antikoagulansa.

Principi pravilne ishrane


Za održavanje zdravlja i vitalnosti dobro balansirana i raznolika prehrana bitna je za SVAKOG.
Možete jesti VEĆINU vrsta kruha i žitarica,voća i povrća.
UMJERENO JEDITE mlijeko, sireve, jogurte, iznutrice, mahunarke, lješnjake i jaja.
NAJMANJE jedite šećera,maslaca,margarina i ulja.

Zapamtite:
- Prije uzimanja bilo kojeg lijeka, čak i onog koji je preporučio liječnik ( ili stomatolog)
- Kako je vaša doza antikoagulansa prilagođena vašim postojećim prehrambenim navikama i stilu života važno je da sve promjene koje se tiću njih budu dogovorene sa liječnikom
- Stabilizirajte upotrebu vitamina K.
- Na antikoagulanse utjeće vitamin K. Visok unos vitamina K može utjecati na odgovor organizma na antikoagulanse.Vaš unos vitamina K trebao bi biti relativno konstantan zbog stabilnih navika prehrane.
- Hrana koja je bogata vitaminom K uključuje zeleno lisnato povrće (špinat,brokula,salata,kupus).Ova hrana sadrži visoke postotke vitamina K.
- Ne treba je u potpunosti izbjegavati već uzimati u “normalnim “ količinama.
- Vitaminski nadomjesci
- Ukoliko koristite vitaminske nadomjeske provjerite sadržavaju li vitamin K.
- Visoke količine vitamina C mogu utjecati na djelovanje antikoagulansa, stoga bi nadomjeske vitamina C bilo najbolje izbjegavati.Ukoliko vaša prehrana uključuje voće i povrće vaš unos vitamina C je dovoljan.
- Vitamin E može također utjecati na djelovanje antikoagulansa, stoga konzultirajte se sa liječnikom prije uzimanja nadomjestaka vitamina E.
Alkohol koristite  umjereno i izbjegavajte pretjerivanja u piću.
Dodatne stvari koje treba zapamtiti
Uzimajte propisanu količinu lijeka.Nemojte prestati uzimati lijekove niti mjenjati dozu bez znanja liječnika.
Uzimajte dozu u isto vrijeme svaki danNastojte uzimati propisanu dozu ravnajući se prema istom rasporedu svaki dan.
Upotrebljavajte kalendar kako bi vodili evidenciju količine koju uzimate.
Obavijestite liječnika o bolesti.
Proljev,povraćanje,infekcija ili temperatura mogu imati utjecaja na potrebnu dozu lijeka.Obratite pažnju na pojavu neuobičajenih simptoma kao što je bol,otok ili neugoda.
Obavijestite ostale liječnike i zubara – da uzimate antikoagulans prije bilo kakvog kirurškog zahvata. Ovo uključuje i hitan slučaj ozlijede.
Konzultirajte se sa liječnikom prije započinjanja bilo kakve aktivnosti
Zapamtite da zbog uzimanja antikoagulansa možete imati povečanu tendenciju krvarenja.Stoga izbjegavajte situacije koje imaju visok rizik ozlijeđivanja (posao, sport )
Trudnoća mora biti izbjegnuta
Antikoagulansi mogu ozbiljno utjecati na nerođenu djecu. Sve žene koje bi mogle ostati trudne moraju biti informirane o mogućnostima rizika i mogućih mjera kojima se izbjegavaju ovi rizici.
Posavjetujte se prije odlaska na putovanje
Razgovarajte sa liječnikom prije odlaska na duže putovanje, a dok putujete nastojte držati prehranu i razinu aktivnosti što bliže normalnoj.
Ukoliko zatrebate laboratorijsko testiranje dok ste na putu zapišite termin i vrstu pretrage.
Provjerite da li ste uzeli dovoljan broj tableta koje bi trebale trajati tijekom cijelog putovanja.

Zgodne upute


Posavjetujte se kako da modificirate neke uobičajene aktivnosti i minimalizirate mogućnost pojave problema.
Promjene o kojime treba razmisliti su:

  • Održavajte dobro balansiranu i konzistentnu prehranu.

  • Izbjegavajte gladovanja i prejedanja

  • Upotreba neproklizajuće gume (prostirke) dok se tuširate

  • Upotreba mekanih četkica za zube

  • Upotreba rukavica dok se bavite poslovima u vrtu

  • Upotreba električnog brijaćeg aparata


Ljudi koji nisu na terapiji mogu ignorirati povremeno lagano krvarenje,kao što je krvarenje iz nosa.
U vašem slučaju to bi mogao biti znak pretjeranog antikoagulacijskog procesa.
Zbog toga je važno da budete pažljivi u praćenju određenih znakova.

Što treba gledati


Očito krvarenje

  • Ozlijede koje duže krvare

  • Krvarenje iz nosa

  • Duže i teže vaginalno krvarenje

  • Krvarenje iz zubnog mesa

  • Konjuktivalna krvarenja u oku


Manje očiti znakovi

  • Tamno crveni ili smeđi urin

  • Crvenu ili crnu stolicu


Modrice

Modrice nastaju kod krvarenja u kožu ili potkožno tkivo.
Ako primjetite modrice nastale iz nepoznatog razloga ili ih ima više nego normalno.
Ako ste bilo koji od navedenih znakova opazili konzultirajte se s liječnikom. Zapamtite - svrha ove knjižice i terapijskog programa propisanog od vašeg liječnika je da vodite normalan život.

Materijal je pripremljen u svrhu edukacije bolesnika.
Najbolji terapijski rezultati postižu se suradnjom liječnika i bolesnika.
PRAVA I DUŽNOSTI PACIJENATA + -
PRAVA PACIJENATA S OBRAZLOŽENJEM ZNAČENJA POJEDINOG PRAVA

Vaše pravo na suodlučivanje obuhvaća pravo na obaviještenost i pravo na prihvaćanje ili odbijanje određenog dijagnostičkog ili terapijskog postupka i ono može iznimno biti ograničeno kada je to opravdano vašim zdravstvenim stanjem.

Vaše je pravo da budete potpuno obaviješteni o svome zdravstvenom stanju i ishodu liječenja, preporučenim pregledima i zahvatima, prednostima i rizicima njihovog obavljanja ili neobavljanja te planiranim datumima za njihovo obavljanje, svome pravu na odlučivanje o preporučenim postupcima o daljnjem tijeku pružanja zdravstvene zaštite, preporučenom načinu života i pravima iz zdravstvenog osiguranja. Obavijest imate pravo dobiti na vama razumljiv i pristupačan način. Na vaš usmeni zahtjev obavijest vam je obvezan dati liječnik koji vam izravno pruža zdravstvenu uslugu. Vaše je pravo uvijek tražiti drugo stručno mišljenje o vašem zdravstvenom stanju, koje je naš usmeni ili pisani zahtjev obvezan dati liječnik odgovarajuće specijalizacije, koji vam nije izravno pružio određenu zdravstvenu uslugu. Nakon svakog postupka, vaše je pravo da budete obaviješteni o uspjehu ili neuspjehu te rezultatu postupka, o razlozima eventualne različitosti rezultata od očekivanog te biti upoznati s imenom i specijalizacijom liječnika koji vam izravnopruža zdravstvenu uslugu. Vaše je pravo pisanom i potpisanom izjavom odbiti primitak obavijesti o prirodi svoga zdravstvenog stanja i očekivanom ishodu predloženih i/ili poduzetih postupaka i mjera.
Vaše je pravo da budete obaviješteni čak i u slučajevima kada vaš pristanak nije uvjet započinjanja terapije (u hitnim slučajevima). Ako ste osoba s punom poslovnom sposobnošću, ne možete se odreći prava na obaviještenost u slučajevima u kojima morate biti svjesni prirode svoje bolesti, kako ne bi ugrozili zdravlje drugih osoba, ali imate pravo u pisanom obliku ili na bilo koji drugi vjerodostojan način odrediti osobu koja će umjesto vas biti obaviještena. Pravo na obaviještenost o pacijentu s umanjenom sposobnošću rasuđivanja, u skladu s dobi, odnosno s fizičkim, mentalnim i psihičkim stanjem ima njegov zakonski zastupnnik/skrbnik.

Vaše je pravo prihvatiti ili odbiti pojedini dijagnostički ili terapijski postupak, osim u slučaju neodgodive medicinske intervencije čije bi nepoduzimanje ugrozilo vaš život i zdravlje ili izazvalo trajna oštećenja vašeg zdravlja. Prihvaćanje pojedinoga dijagnostičkog ili terapijskog postupka izražavate potpisivanjem suglasnosti. Slijepa osoba, gluha osoba koja ne zna čitati, nijema osoba koja ne zna pisati i gluhonijema osoba, prihvaća pojedini dijagnostički, odnosno terapijski postupak izjavom u obliku javnobilježničkog akta ili pred dva svjedoka iskazanom izjavom o imenovanju poslovno sposobne osobe koja će u njeno ime prihvaćati ili odbijati pojedini takav postupak.

Za pacijenta koji nije pri svijesti, pacijenta s težom duševnom smetnjom te poslovno nesposobnog ili maloljetnog pacijenta, osim u slučaju neodgodive medicinske intervencije, suglasnost na prihvaćanje dijagnostičkog ili terapijskog postupka potpisuje njegov zakonski zastupnik/skrbnik, koji u interesu pacijenta može suglasnost u bilo koje vrijeme povući potpisivanjem izjave o odbijanju postupka. Ako su interesi pacijenta i njegovog zakonskog zastupnika/skrbnika suprostavljeni, dužnost je liječnika odmah o tome obavijestiti nadležni centar za socijalnu skrb. Ako se zbog hitne situacije ne može dobiti suglasnost zakonskog zastupnika/skrbnika, pacijent će se podvrći dijagnostičkom ili terapijskom postupku samo u slučaju kada bi zbog nepoduzimanja postupka bio neposredno ugrožen njegov život ili bi mu prijetila ozbiljna i neposredna opasnost od težeg oštećenja njegovog zdravlja. Postupak se može provoditi bez pristanka zakonskog zastupnika/skrbnika pacijenta samo dok traje navedena opasnost.

Ako sudjelujete u znanstvenom istraživanju, vaše je pravo dobiti preciznu i razumljivu pisanu obavijest o prirodi, važnosti, posljedicama i rizicima istraživanja te dati potpisanu suglasnost za sudjelovanja u istraživanju. Vaše je pravo dati pristanak i za sudjelovanja u medicinskoj nastavi. Za poslovno nesposobnog ili maloljetnog pacijenta, pristanak daje njegov zakonski zastupnik/skrbnik, koji u interesu pacijenta može suglasnost povući u bilo koje vrijeme.

Zahvat usmjeren na promjenu ljudskog genoma može se poduzeti samo za preventivne, dijagnostičke ili terapijske svrhe pod uvjetom da cilj promjene nije uvođenje bilo kakvih preinaka u genomu potomka pacijenta. Testovi koji ukazuju na genetske bolesti ili služe za identifikaciju pacijenta, kao nositelja gena odgovornog za bolest ili za otkrivanje genetske dispozicije ili podložnosti na bolest, mogu se obavljati samo u zdravstvene svrhe ili radi znanstvenog istraživanja vezanog uz zdravstvene svrhe i uz odgovarajuće genetsko savjetovanje.

Vaše je pravo dobiti pristup cjelokupnoj medicinskoj dokumentaciji koja se odnosi na dijagnostiku i liječenje vaše bolesti te o svome trošku zahtijevati presliku medicinske dokumentacije. U slučaju smrti pacijenta, ako to pacijent nije za života izrijekom zabranio, pravo na uvid i zahtjev preslike medicinske dokumentacije ima bračni ili izvanbračni drug, ponoljetno dijete, roditelj, punoljetni brat ili sestra te zakonski zastupnik/skrbnik. Protivljenje uvidu u medicinsku dokumentaciju pacijent daje pisanom izjavom solemniziranom od javnog bilježnika.

Vaše je pravo da povjerljivost podataka koji se odnose na stanje vašeg zdravlja bude osigurana te da date usmenu ili pisanu izjavu o osobama koje mogu biti obaviještene o vašem prijamu u ustanovu kao i o vašem zdravstvenom stanju. Možete imenovati osobe kojima zabranjujete davanje tih podataka.

Tijekom boravka u ustanovi imate pravo primanja posjetitelja sukladno kućnom redu te pravo zabraniti posjete određenoj osobi ili osobama.

Vaše ja pravo samovoljno napustiti ustanovu, osim u slučajevima kada bi to štetilo vašem zdravlju i zdravlju ili sigurnosti drugih osoba. O namjeri napuštanja ustanove morate dati pisanu izjavu ili usmenu izjavu pred dva istovremeno nazočna svjedoka koji potpisuju izjavu o vašoj namjeri da napustite ustanovu. Podatak o samovoljnom napuštanju ustanove bez najave liječnik je obvezan upisati u medicinsku dokumentaciju pacijenta. Ako to nalaže zdravstveno stanje pacijenta, liječnik je obvezan o napuštanju ustanove bez najave obavijestiti osobu koju je pacijent ovlastio da može biti obaviještena. Ako je pacijent nesposoban za rasuđivanje, odnosno maloljetan, liječnik je obvezan obavijestiti njegova zakonskog zastupnika/skrbnika.

Pri pregledu, odnosno liječenju, a naročito prilikom pružanja osobne njege imate pravo na uvjete koji osiguravaju privatnost.

Vaše je pravo unaprijed izreći zahtjeve prema kojima su se zdravstveni radnici i drugi zaposlenici dužni ponašati. Unaprijed izrečeni zahtjev unosi se u zdravstveni karton. Unaprijed izrečeni zahtjev ne može biti razlog uvjetovanja pružanja zdravstvene zaštite ili diskriminacije. Ukoliko su unaprijed izrečeni zahtjevi medicinski neopravdani po njima se nema obveze postupati.


  • zaštita od zlostavljanja, zanemarivanja i uznemiravanja

  • učinkovitu kontrolu boli - na pružanje skrbi u sigurnom okruženju primjenom važećih standarda prakse za sigurno

  • okruženje, dajući posebnu pozornost ranjivim pacijentima, novorođenčadi i djeci.


Vaše je pravo podnijeti prigovor ili pritužbu ministarstvu nadležnom za zdravstvo.

MINISTARSTVO ZDRAVLJA
Ksaver 200a, 10 000 Zagreb
tel.: (01) 46 07 555, fax: (01) 46 77 076
OIB: 88362248492, MB: 2830396
Radno vrijeme: od 08:00 do 16:00 sati
Stranke se primaju od 13:00 do 15:30 sati
BIJELI TELEFON
0800 7999
Javite nam se na telefonsku liniju otvorenu zbog vas - postavite pitanje, uputite prijedlog ili kritiku.
Radno vrijeme – od 08:00 do 16:00 sati

INFORMATIVNI LETAK O PREVENCIJI DEKUBITUSA ZA PACIJENTE I ČLANOVE OBITELJI + -
LETCI O PRAVIMA PACIJENATA KOJI SE LIJEČE NA PSIHIJATRIJSKOM ODJELU + -
SPRJEČAVANJE INFEKCIJA - HIGIJENA RUKU + -
Što mogu učiniti pacijenti i posjetitelji da spriječe neke od infekcija povezanih sa zdravstvenom zaštitom ?

Higijena ruku najvažnija je mjera za smanjenje broja infekcija povezanih sa zdravstvenom zaštitom, iz razloga jer se nečistim rukama najčešće prenose mikroorganizmi – uzročnici bolničkih infekcija.
Higijena ruku jedna je od metoda kojom možemo zajedno doprinijeti očuvanju i unapređenju zdravlja.

Koliko često treba provoditi HIGIJENU RUKU ?

  • Uvijek prije jela

  • Prije uzimanja lijekova

  • Nakon kašljanja, brisanja nosa

  • Nakon korištenja toaleta

  • Uvijek kada imate osjećaj nelagode na rukama ili „mislite“ da su vam ruke prljave


Posjetitelji u bolnici obavezno trebaju oprati ruke:

  • prije samog kontakta s bolesnikom

  • nakon pomoći bolesniku – podizanja, hranjenja ili sličnim aktivnostima prilikom posjete

  • te obavezno na završetku posjeta prije vašeg odlaska iz bolnice


Na svim odjelima u  našoj bolnici u svakoj bolesničkoj sobi postavljeni su fiksni zidni dozatori sa alkoholnim antiseptikom za ruke.

Upute za nanošenje / utrljavanje alkoholnog antiseptika na ruke

Navedeno sredstvo se nanesi na ruke, potom utrlja. Potrebno je obratiti pozornost na vrhove prstiju kao i na prostor između prstiju. Za utrljavanje treba odvojiti dovoljno vremena, preporučeno je 20 – 30 sekundi

Čiste ruke najsigurniji su i najbolji način da se smanji prijenos uzročnika infekcija.
FAKULTATIVNI PROTOKOL UZ KONVENCIJU O PRAVIMA DJETETA U POSTUPKU POVODOM PRITUŽBI + -
PREVENCIJA PADA + -
Pad je jedan od najznačajnijih problema s kojim se susreću osobe starije životne dobi. Padovi spadaju u vodeći uzrok smrtnosti i ozljeđivanja  kod starijih osoba, koje za posljedicu imaju trajni invaliditet i povećanje troškova liječenje. Iako se rizik za pad najčešće povezuje sa starosnom dobi, moramo znati da i ostale dobne skupine pod utjecajem promijenjenih zdravstvenih stanja ili vanjskih okolnosti mogu biti izložene visokom riziku.

Koji su najčešći kritični čimbenici ?

  • Starosna dob (osobe starije od 65 godina i djeca mlađa od 2 godine)

  • Neadekvatna obuća i odjeća

  • Smanjena sposobnost orijentacije u prostoru

  • Poremećaj ravnoteže

  • Nesvjestica

  • Hipoglikemija

  • Dehidracija

  • Mišićna slabost

  • Ortopedska pomagala

  • Lijekovi – sedativi, vazodilatatori, antihipertenzivi, diuretici


KAKO SMANJITI RIZIK ZA PAD


Najčešća mjesta na kojima nastaju padovi u zdravstvenim ustanovama

Bolesničke sobe – prilikom naglog ustajanja iz kreveta ili nošenjem neadekvatne obuće (proklizavanje, nestabilnost) i     odjeće   neprimjerene dužine
Kupaonice – obratiti pažnju na mokre podove kako bi se spriječilo proklizavanje

Što možete poduzeti ?


Vodite računa O POSTEPENOM USTAJANJU IZ KREVETA NA NAČIN DA PRVO SJEDNETE I U SJEDEĆEM POLOŽAJU PROVEDETE (2-3 MINUTE)

Izbjegavajte DUGE PIDŽAME I SPAVAĆICE (preko gležnja) KAO I HODANJE BEZ OBUĆE

Obratite pažnju DA NOSITE OBUĆU SA GUMENIM POTPLATOM

Slijedite savjete zdravstvenog osoblja KOD UZIMANJA LIJEKOVA KOJI MOGU IZAZVATI VRTOGLAVICE, POSPANOST, NESTABILNOST

Koristite SIGURNOSNE MJERE PRILIKOM KRETANJA – PRIDRŽAJAVTE SE ZA RUB KREVETA, HODAJTE UZ ZID, PRIDRŽAVAJTE SE ZA RUKOHVATE

Nosite SLUŠNA I VIDNA POMAGALA UKOLIKO IH KORISTITE KAO I OSTALA ORTOPEDSKA POMAGALA ( ŠTAKE, ŠTAP, HODALICE )

Zatražite pomoć UKOLIKO PROCIJENITE DA VAM JE POTREBNA
Naš cilj je da Vam osiguramo kvalitetan ishod liječenja, zato Vas molimo i pozivamo na suradnju kako bi izbjegli posljedice koje rezultiraju, produženjem liječenja i povećanjem troškova.

Informativni letak za bolesnike i posjetitelje 
PRIJEM NA BOLNIČKO LIJEČENJE + -
Svaki odjel prima pacijente na bolničko liječenje na osnovu uputnice koju izdaje nadležni liječnik primarne zdravstvene zaštite, dok se u hitnim slučajevima pacijenti mogu primiti i bez uputnice.O prijemu na bolničko liječenje odlučuje šef službe, odnosno dežurni liječnik. Prijem na bolničko liječenje se obavlja svaki radni dan za vrijeme radnog vremena, dok se u hitnim slučajevima obavlja u svako doba dana.Upis pacijenta obavlja se na recepciji bolnice isti dan, a najkasnije slijedeći dan. Odjeću, obuću i druge osobne predmete pacijent ostavlja u garderobnom ormaru, ako već iste nije predao pratnji.